sunnuntai 2. lokakuuta 2016

Lukiovuoteni


Hei !


Olen pantannut tätä keskeneräistä postausta luonnoksena vaikka kuinka pitkään, mutta idea on niin kiva, että halusin saada sen julkaistua. ♥

Kuten otsikko sanookin, aion kirjoittaa vähän lukiovuosistani ja keskittyä siihen kuinka kasvoin ja kehityin ihmisenä niiden kolmen tärkeän vuoden aikana.


Ensimmäinen vuosi






Lukio oli minulle yläasteen jälkeen ainoa oikea vaihtoehto. Olin masentunut ja hukassa itseni kanssa, halusin vain pois ahdistavalta pikkupaikkakunnalta. Muutin myös asumaan enemmän isäni luokse sinä vuonna.

Muistan, kuinka ensimmäisenä vuonna kaikki oli niin uutta ja pelottavaa : D Opiskelu oli helppoa, ja hamstrasin niin paljon kursseja, että pääsin abivuonna ihan naurettavan helpolla.◝( ′ㅂ`)و ̑̑  Aikautauluni oli joka päivä 8-16 + iltakurssit, miten oikein jaksoin?

Kävin myös ahkerasti kuraattorilla, ja pääsin yli masennuksestani ennätysnopeasti! Menin myös koulun kautta Japaniin vaihtoon ensimmäisen ja toisen vuoden välisenä kesänä, ja sain sen jälkeen järjestää vaikka mitä vaihtariaiheista toimintaa koulun tapahtumiin...


Toinen vuosi





Järjestimme ruusukonvan abeille !



Toinen vuosi oli täydellinen ! Tiesin täsmälleen mihin kuuluin ja mitä minun piti tehdä. Värjäsin hiukseni mustiksi, hankin upean undercutin ja käytin paljon pitkiä hameita ja haaremihousuja.

Olin niin valtavan itsevarma. Olinkohan edes oma itseni vai oliko se vain paras versio minusta? Hankin tuona vuonna paljon kavereita ja olin ehkä vähän rebel : D En esimerkiksi tanssinut wanhoja ollenkaan, hengailin vaan kässänluokassa ja lintsasin matikantunneilta. Iconic.


Kolmas vuosi






x

Kolmantena vuonna asiat lähtivät taas luisumaan otteesta. Tulevaisuus alkoi pelottaa hulluna, ja viimeisinä kuukausina ennen lukulomaa en muuta tehnytkään kuin lintsasin. Vaikka kirjoitin vain minimimäärän aineita, stressasin niitä aivan hirveästi. Koulumme muutti myös homeongelman takia uusiin tiloihin, mikä oli myös jännittävää.

Lukulomalla aika vain pysähtyi. En lopulta saanut edes kunnolla opiskeltua, mutta tuli sieltä kuitenkin yksi Laudatur : D Aiemmin syytin itseäni kunnianhimottomuudesta ja siitä, että heitin ensimmäisen vuoden työpanokseni hukkaan -nyt olen ymmärtänyt, etten siinä mielentilassa olisi jaksanut enempää. Olen tyytyväinen siihen mitä tein.











(c)Timo Laitila

Elli, Jenna, Viivi



Lukion tapahtumista osallistuimme squadin kanssa sadanrikkojaisiin, abiristeilylle, ruusukonvaan ja penkkareihin. Ihanaa, kuinka Jenna, Christina ja Jasmiina näkyvät kaikissa kuvissa : D

Wanhat koin vähän sivusta, kun kävin katsomassa Jennojen tanssivan. ♥ Sisko tanssi wanhat kahdesti, toisen kerran abivuonna Christinan kanssa (oik. kuva).





Suwi ♥

Valmistuminen oli upeaa.

Tuntui niin hurjalta, että se kolmen vuoden työ oli vihdoinkin ohi. En tiennyt, ollako helpottunut vai mitä -jäihän siitä vähän irtonainen fiilis. En muista, tiesinkö vielä tuolloin, että pääsisin sisään ykkös jatko-opiskelupaikkaani ! ♥







Maija Vilkkumaan äänellä: "En kadu hetkeäkään". (*´꒳`*)

Lukio oli minulle ennenkaikkea voimaannuttava kokemus. Sain niin paljon tilaa käyttää luovuuttani ja kasvaa ihmisenä.  -nyt tiedän kuka olen, enkä anna arvosanojen mitata arvoani ihmisenä.

Lukiovuosiini liittyi paljon ylä- ja alamäkiä mutta uskon, että sain enemmän hyviä kokemuksia kuin huonoja. ♥ Tietenkin muistan eniten viimeisestä vuodesta -kerran esimerkiksi opo uhkasi, etten valmistuisi ajallaan reputetun liikuntakurssin takia !

Eniten kiitollinen olen 'squadilleni' eli Jasmiinalle, Christinalle ja siskolleni Jennalle. Minun ei koskaan tarvinnut istua fysiikantunneilla tai ruokalassa yksin. Christina tiesi aina aikataulut ja hänelle pystyin itkemään koti-ikävää Japanissa.
Elämääni muutti myös toinen Jenna aka Saukko, johon tutustuin lukion tokalla. Minun ei ole koskaan enää tarvinnut murehtia, kuka haluaisi paricossata kanssani ! (●´□`)♡♥


Seuraavaksi kirjoitan siitä, miten ammattikorkeakoulun aloittaminen ja omilleen muutto on sujunut. ♥ Nähdään taas pian ! ♥



♥ Esshieru


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti